Apukám világa, avagy a Gazdaságfejlesztési és Innovációs káefté PR-marketing managerének lenni sem utolsó

Akik nem jártak rosszul, második rész

Ha valakinek olyan érzése támadt, hogy Szita Károlynak és sleppjének a megnyert választások és az ellenzék harakirije után az eddiginél is jobban kinyílt a szeme, szerintünk nem téved. A közgyűlési demokrácia soha nem látott mélységben, a polgármester lázálmában már a régió vezető gazdasági erejének delirálja Kaposvárt, s persze mi vagyunk a klíma-élharcosok. A jelszó is ki van adva: arccal az újraiparosítás felé, mint a boldog emlékezetű ötvenes években. Közben pedig szivárognak a valódi hírek, az igazán fontosak: a polgármester leánya, Melinda csinos kis állást kapott az önkormányzat száz százalékos tulajdonú cégénél: ugyan már, hol máshol?

Ahogy a Trónok harcában van a Viharban-született Daenerys, Kaposváron a Forradalomban-született Szita Károly, A Mi Apukánk. (PR-cikk a Somogyiban, 1990.)

Szita Melinda Facebook-oldalának nyilvánosan elérhető része szerint – korábbi budapesti munkák után – most „PR and Marketing Manager a Kaposvári Gazdaságfejlesztési és Innovációs Közhasznú Nonprofit Kft.-nél”. Hangsúlyoznánk, hogy a cég Kaposvár Megyei Jogú Város száz százalékos tulajdonában van, tehát ügyvezetőjének, Uhlig Ritának a munkáltatója a közgyűlés Szita Károly.

Uhlig igazgató asszonynál természetesen rákérdeztük

az új PR-marketing menedzser foglalkoztatásának körülményeire: nagyon kedves hangú, ám kissé szűkszavú tájékoztatásban részesültünk, igen, van ilyen nevű, s ilyen munkakörben foglalkoztatott munkatársuk. Nem válaszolt viszont pl. arra, hogy volt-e korábban ilyen munkakör, vagy csak nemrég döbbentek rá, hogy egy percig sem létezhetnek tovább egy jó PR-menedzser nélkül, ahogy arra sem, nyilvánosan meghirdették-e az állást, s több jelentkezőből

választották-e ki a legalkalmasabbat.

Csupán azért kért elnézést, s ígérte, intézkedik, mert a cég honlapján a mai napig nincs feltüntetve az új munkatárs neve. Még mindig nincs fent, úgy tűnik, EU-s pályázatra várnak, hogy e komoly webfejlesztői feladatot meg tudják oldani.

Eszünkben sincs győzködni azokat,

akik szerint nem kéne a politikusok családtagjait bevonni a bozótharcba, nekik is joguk van saját helyükhöz a nap alatt – gondolják így nyugodtan. De gondoljanak arra is, hogy ez a cég száz százalékban közpénzből van fenntartva, 2018-ban – nem tévedés! – 131 ezer forint árbevétele volt, aminél szerintünk az ott dolgozó hölgyek havi sminkköltsége jóval többe kerül, s ötvenmilliót kap támogatásként a várostól. Ízlés dolga tehát: mi mindenesetre elegánsabbnak gondolnánk, ha egy, a várostól legalább névleg

független cég, intézmény lenne a munkaadó.

Az ízlés-kérdéssel kapcsolatban pedig felhívnánk a figyelmet, hogy nem a KAPOS-T cikke az, amely először bevonja a közéleti beszédbe Szita Károly gyermekének személyét: megtette maga a polgármester, évtizedekkel korábban, az 1990-es országgyűlési választási kampány idején. Mellékeljük az egész cikket: a kényes ízlésűek meggyőződhetnek arról, hogy mentek akkoriban a dolgok, s vajon mennyire volt elegáns

egy hétévest bevonni a választók győzködésébe.

Szita Károly amúgy a Magyarországi Zöld Párt jelöltjeként indult egyéniben Marcaliban, és 3.11%-ot szerzett, pártja a megyei listán 1.45-öt. Ez szerintünk éppen elég tanulság volt neki, hogy azt a villámkarriert, amiről még besúgó korában gyakran beszélt munkatársainak, nem a természet védelmének jegyében fogja befutni, s nem a zöld párt színeiben.

Színt is váltott ízibe’: alig pár hónap múlva,

az önkormányzati választásokon már rikító narancsban pompázott.

Azt persze 1990-ben se mondta neki senki, hogy hétéves kislánya szájába adva a dicsérő szavakat ünnepelje szénné magát: vannak jellemvonások, amelyeken egy emberöltő sem segít.

H. I.


Fontos: a Facebook megváltoztatta az Ön által követett oldalak megjelenítését!

Ha tudni akar arról, amit Kaposvár vezetése és az általa uralt cselédmédia elhallgat, csupán annyit kell tennie, hogy Facebook-oldalunkon a „követés” gombra kattintás után állítsa be a „megjelenítés elsőként” opciót!

Így nem veszítjük egymást szem elől! Köszönjük!