Szólíts a neveden: a kaposvári közlekedési cégre megszólalásig emlékeztető kamuprofil alázza az új menetrenddel elégedetlen kaposváriakat a Facebookon

A vállalatnak ehhez egy szava sincs?

Időnként tényleg nehéz megtalálni az érzéseinket kifejező, de a nyilvánosság próbáját még épp kiálló kifejezéseket arra, ami nap mint nap csupán a közösségi oldalakat átfutva szembejön. Jó néhányszor tapasztaltuk már, hogyan bátorodnak fel némelyek elbújván egy-egy álnév mögé, s hogyan gyártanak ideológiát ahhoz, hogy miért nem vállalják arcukat és nevüket. Amivel azonban néhány napja volt szerencsénk találkozni, az tényleg párját ritkítja: létezik a Facebookon egy „Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.” nevű profil, amely bicskanyitogató, pökhendi hangnemben válaszolgat az utasok igencsak jogos felvetéseire. Ami viszont még ennél is ijesztőbb: minderre a valódi Kaposvári Közlekedési Zrt., amely a helyi busz- (vagyis tömeg!) -közlekedést bonyolítja, úgy tűnik, a füle botját sem mozdítja. Ilyen agyrém is csak Kaposváron fordulhat elő…

Ugye nagyon tetszettek figyelni? Van tehát a „Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.”, amely

„csak” egy Facebook-profil, és van a „Kaposvári Közlekedési Zrt.”, a városi közlekedési vállalat, amelynek amúgy nincs is hivatalos Facebook-oldala. Nem nagy kaland a végére járni a dolognak: a cégadatbázis szerint ennek a gazdálkodó szervezetnek a neve először „Kaposvári Tömegközlekedési Részvénytársaság”, 1994.05.31 – 2005.11.28 között, majd „Kaposvári Tömegközlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság” (2005.11.28 – 2015.10.05), végül „Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság, röviden „Kaposvári Közlekedési Zrt.”.

Ha már megnéztük, van itt egy kevésbé vicces adat is: 2019-ben a cég 533 millió forintos árbevétel mellett közel százmillió forint veszteséget produkált…

A cégadatok szerint a „tömegközlekedési” a „közlekedési” jogelődjeként van megjelölve. Ily módon elvileg senki nem bitorolhatná a nevet, ám valaki mégis megteszi, aki megtévesztésig hasonlítani akar egy közlekedési vállalat Facebook-oldalára, így:

 

A Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. nevű Facebook-oldal. Megtévesztő, a jelenlegi cég webcímét, telefonszámát, emailjét használja, jelen időben fogalmaz az általa végzett szolgáltatásról, tevékenységeinél az “autóbuszállomás” “buszjárat” megjelöléseket használja, tehát mindent elkövet azért, hogy azt a látszatot keltse, mintha a busztársaság hivatalos oldala lenne.

 

Használja a cég jelenlegi webcímét http://www.ktrt.hu/, telefonszámát,

az emailcíme a hivatalos titkarsag@ktrt.hu, a „Névjegy” rovatban jelen időben beszél arról, hogy „e tevékenység részeként naponta 29 autóbuszvonalon 880 járattal átlagban 42.000 fő utazását biztosítjuk, szakmai felkészültséggel és elhivatottsággal…” Egyszóval minden létező információ fotó, grafikai elem, s persze a posztok, melyeknek tartalma is megtévesztésig egy jelenlegi állapot követéséről szól,

arra próbál utalni, hogy ez a Kaposvár tömegközlekedési cégének hivatalos oldala.

Nem ad támpontot a bemutatkozásban az sem, hogy közlik: „Ez az oldal a valamikori Kaposvári Tömegközlekedési Rt. rajongói oldala”, mert posztjai, kommentjei nem a 2015-ig létezett cégre vonatkoznak, hanem a pl. a mostani menetrendváltozásra. Olyan posztok viszont, amelyek a „régi” tömegközlekedési zrt.-re vonatkoznának, nincsenek az oldalon, tehát lehet, hogy „rajongói” oldalnak titulálják magukat, ám ez tényszerűen nem igaz.

Tegyük hozzá: amikor egy másik oldalon közzétett poszthoz szól hozzá

valaki – jelen esetben is ez történt – akkor a hozzászólók nem látnak mást, mint a nevet: „Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.” Azt pedig ép ésszel senki nem várhatja el, hogy egy átlagember fejből tudja, hogy ez most „Tömegközlekedési” vagy csak „Közlekedési”? Akkor most kik ezek?

A bonyodalom az új menetrenddel kezdődött – ennek ellentmondásairól hamarosan írunk majd – azzal, hogy az utazni vágyók erős értetlenséggel és ellenérzésekkel fogadták. És persze ennek hangot is adtak a közösségi oldalak számos fórumán, olykor keresetlen szavakkal.

Ami azonban még az időnként erősen fogalmazó utasokat is ledöbbentette,

az a „Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.” nevében adott válasz hangneme volt, idézünk néhányat:

„…nem, okoska, nem az a legfontosabb, hogy helyesen írod-e le a nevét a cégnek…”

„…maga sem tud olvasni és értelmezni, ugye?

„nem kedves intelligens, jól tájékozott, bár inkább mégsem hölgy…”

„Vagy tudod mit, inkább ne olvasd el, higgy, amit akarsz, mert az olvasás, tájékozódás útján nyert tudás/ismeret csak össze fog zavarni…”

„Látod, az a te bajod, hogy csak írsz, közben játszod az eszed…”

És mindezt nem a saját oldalukon művelik, hanem az új menetrendet bírálókat alázzák, oltják szisztematikusan, hangsúlyozva, hogy „nekik semmi közük a „Kaposvári Közlekedési Zrt.-hez, ők a megszűnt Tömegközlekedési Zrt. rajongói oldala”. Óvodás színvonal.

Akkor miért nem a hatodik éve megszűnt „Tömegközlekedési Zrt.”-ért rajongasz gyökér, ha ez a rögeszméd? Miért ugatsz bele a mostani menetrend ügyeibe? Amúgy áruld el, mi a f@x rajongani való van egy fél évtizede, isten tudja, miért átkeresztelt cégen, surmókám? Azt hiszed, mindenkit hülyére tudsz venni? (Elnézést, csak felvettük egy pillanatra a stílusukat a hangulat kedvéért.)

Természetesen megkerestük a Kaposvári Közlekedési Zrt. vezetését,

Turnai Károly vezérigazgató urat, hogy mit szól ehhez a közösségi média útján elkövetett durva hitelrontáshoz. Olykor ugyanis kritikát kapunk amiatt, hogy „nem kérdezzük meg az illetékeseket”.

Bármilyen meglepő, de az égvilágon semmit. Turnai úr ugyanis nem válaszolt napokkal ezelőtt feltett kérdésünkre. Eszerint számukra teljesen rendben van, hogy egy ismeretlen ámokfutó a cég nevéhez, tevékenységéhez megtévesztően hasonló, a címét, elérhetőségeit felhasználó közösségi oldalt készít, s ez a profil minősíthetetlen hangnemben alázza a botrányos menetrend miatt háborgó utasokat, majd közli, hogy neki semmi köze az egészhez, haha.

Ehhez már nagyon betegnek kell lenni, de úgy látszik,

hogy nem mindenki véli így: abból, hogy a cég nem méltatott válaszra bennünket, s lépéseket sem tesz a profil megszüntetéséért, akár arra is következtethetnénk, hogy a botránykővé vált menetrend vitájában kényelmesebb, ha valaki felelősség és számon kérhetőség nélkül beszáll az iszappal teli medencébe. Nem mennénk ilyen messzire, még várjuk a választ.

De ne feledjük: szegény Kaposvári Közlekedési Zrt.-nek – ellentétben más megyei jogú városok közlekedési vállalataival – nem futja közösségi oldalra, pedig az teljesen ingyen van. Úgy látszik, ez sem zavarja őket, no meg a kamuprofil sem, mely egyre inkább úgy viselkedik, mint az elszabadult hajóágyú.

H. I.


Fontos: a Facebook megváltoztatta az Ön által követett oldalak megjelenítését!

Ha tudni akar arról, amit Kaposvár vezetése és az általa uralt cselédmédia elhallgat, csupán annyit kell tennie, hogy Facebook-oldalunkon a „követés” gombra kattintás után állítsa be a „megjelenítés elsőként” opciót!

Így nem veszítjük egymást szem elől! Köszönjük!