Sértés a felajánlókhoz: visszavonta a Kapos Taxi a kórházi dolgozók ingyenes szállítására szóló felajánlását…

… a kórházi vezetés arrogáns közleménye miatt

Sokak megütközhettek azon a közleményen, amely tegnap este jelent meg a Kapos Taxi Facebook-oldalán: a társaság visszavonta felajánlását, mely a kórházi dolgozók ingyenes munkába (és haza-) szállításával kívánta segíteni a koronavírus elleni küzdelmet. Megítélésünk szerint ez a gesztus óriási segítség (lett volna) a közismerten folyamatos munkarendben dolgozó egészségügyieknek, hiszen a tömegközlekedés is szűkített menetrenddel dolgozik. A kórház honlapján viszont megjelent egy közlemény, mely alig burkoltan azzal vádolja a taxisokat, hogy egyrészt nem egyeztették velük a felajánlást, másrészt marketingcélokra használják az intézmény fotóját. Ezért döntöttek a visszavonás mellett.

A meglehetősen rideg és pikírt stílusból csak az nem ismer rá

Moizs Mariann főigazgatóra, aki nem akar, s nemrég magunk is megtapasztalhattuk, mit is jelent a gyakorlatban a „kórházi PR”, amelynek keretében külön, főállású szerződtetett munkatárs, Kovács-Kiss Krisztina nem válaszol a hozzá intézett hivatalos emailekre.

A Kapos Taxi erős megbántottságról tanúskodó közleményében rámutat,

A Kapos Taxi Facebookon közzétett nyilatkozatának záró mondatai.

hogy ők a kórház kérésének megfelelően megpróbáltak egyeztetni, de, ahogy fogalmaznak „többszöri próbálkozásunk ellenére is süket fülekre talált/két alkalommal beszéltünk az illetékesekkel, a válasz az volt, pár órán belül hívnak, ez a mai napig nem történt meg/ a KMOK vezetőségének részéről”.

Másrészt kikérik maguknak

a gyanúsítást, hogy a közintézmény amúgy minden korlátozás nélkül fotózható külső képét „marketingcélokra használták volna”.

Azt pedig – ezt már mi tesszük hozzá – nem nagyon lehet másként értelmezni, mint olcsó gúnyolódásnak, hogy a kórház úgy fogalmaz: „Bízunk benne, hogy a vészhelyzet elmúltával is fenntartják a díjmentességet.”

Ez nyilván vicc, hisz azt jelentené, hogy örök időkre,

minden feltétel nélkül várnák el a taxisoktól, hogy ingyen fuvarozzák a kórházi dolgozókat.

Arrogáns és lekezelő. Úgy gondoljuk, hogy ezek a legenyhébb kifejezések,

amit a kórház megnyilvánulására alkalmazni lehet. Mélységesen elszomorító, hogy félrelöknek egy olyan gesztust, amely rengeteget segít(hetett) volna a holtfáradt, agyongyötört dolgozóknak, s az anyagiakban is kőkeményen mérhető segítségről azt sugalmazzák nyilvánosan, hogy „marketingfogás”.

Megértjük, hogy a kórház vezetésén is nagy a nyomás, s ilyenkor

könnyebben kiszalad egy-egy ingerült szó, de nem hinnénk, hogy a kaposvári taxisok okot adtak volna erre. Bár Szita Károly, Kaposvár polgármestere lenne ilyen nagylelkű. A kórházban emberfeletti munkát végzők, a konfliktus igazi vesztesei pedig tényleg nem ezt érdemlik.

H. I.


Fontos: a Facebook megváltoztatta az Ön által követett oldalak megjelenítését!

Ha tudni akar arról, amit Kaposvár vezetése és az általa uralt cselédmédia elhallgat, csupán annyit kell tennie, hogy Facebook-oldalunkon a „követés” gombra kattintás után állítsa be a „megjelenítés elsőként” opciót!

Így nem veszítjük egymást szem elől! Köszönjük! Ja, és mindehhez #maradjotthon!