Közbringa: nem elég, hogy szeptember helyett csak tavasszal indul, az egyetemi campust is kihagyták a rendszerből

Tényellenőrzés: hazudik a Somogyi!

Teljesen biztosak voltunk abban, hogy a kaposvári közbringa-saga még messze nem ért véget, s lám: most kiderült, hogy csak tavasszal vehetik igénybe a kaposváriak ténylegesen az eszközt. Addig, habár néhány bringa megjött – az is a sokadik, szeptemberi ígéret helyett novemberre – „próbaüzem” zajlik majd. Szép, hosszú próbaidő, persze kirobbanó, frenetikus, utolérhetetlen sikerként lett tálalva a cselédmédiában – szokás szerint. Miután a dokkolók állnak, azt már ki tudjuk értékelni, hogy elhelyezkedésük megfelelően szolgálja-e a kaposvári polgárok érdekeit. Egy súlyos hibára rögtön rá lehet mutatni: a MATE Kaposvári Campusa kimaradt a szaknévsorból!

Ezt tartjuk a legbotrányosabb döntésnek az állomások elhelyezésénél:

az egyetem, még ebben az önállóságtól megfosztott formában is az egyik legnagyobb munkaadója a városnak, ráadásul nagyrészt éppen az a korosztály és társadalmi réteg – fiatal, átlagnál magasabban képzett felnőttek – amelyre a leginkább jellemző a városi kerékpárhasználat. A campus pedig pont egy egészséges bringaútnyira van a városközponttól. Legalább napi ezer-ezerötszáz potenciális felhasználóról van szó, akik közt bőven akad olyan – pl. a tanítási gyakorlatra a Gyakorlóba menők – akinek

nehézséget okoz a városba való bejutás, főleg a lebutított buszmenetrend miatt.

De említhetnénk a külföldi hallgatókat éppúgy, mint a hatszáz körüli létszámú kollégiumi lakóközösséget, s persze az egyetemi dolgozókat úgyszintén. Azt sem tartjuk elfogadható indoknak, hogy a KVGY villamossági gyár után már nincs (nem lesz) kiépítve a kerékpárút: egyrészt miért is nem? Másrészt pedig egy egyetemi dokkolóállomásról a Lovasakadémia melletti úton megközelíthető a Desedára vezető kerékpárút, így is be lehet jutni a városba (l. címképünkön).

A méretes balfogásra egyelőre nincs magyarázat, hacsak az nem, ami Szita Károly polgármester egyetemhez való viszonyát kezdettől jellemzi, s amit láttunk az önállóság elvesztésekor – nem mozdította a kisujját sem, lapított Gelencsér Attilával együtt –

„ezek nem kaposvári választók, nem szavaznak rám, lesz@rom őket”.

Folytathatnánk a sort, hiszen sem Toponáron, sem Kaposfüreden

nem lesz jelen a közbringa, bár a többi dokkolóállomás elhelyezése nyilván nem ennyire szemet szúróan elhibázott: néhány indokolatlanul közel kerültek egymáshoz, pl. a Bajcsy-Zsilinszky utcában a kórháznál és a Széchenyi térnél is van egy, aztán a Budai Nagy Antal utcában a vasútállomásnál és a Noszlopy utca torkolatánál szintén. Többségük esetében a használat során – tavasszal, ha igaz – bizonyosodik be, hogy jó helyre kerültek-e, pl., hogy érdemes volt-e a Rippl-Rónai villához telepíteni egyet, vagy az ide látogatók éppenséggel vissza is kerékpárral mennének a városba, ha már azzal jöttek.

Tényellenőrzés: hazudik a Somogyi-Sonline…

…konkrétan a Koszorus Rita nevű KESMA-propagandista, aki ugyan megpróbál beszámolni a kaposvári közbringa-helyzet pillanatnyi állásáról, ám ezzel zárja a cikket: „…2019-ben döntöttek a rendszer bővítéséről, s akkor úgy tervezték, hogy idén, vagyis 2022-ben indul a rendszer.” Dokumentálhatóan hazugság: 2019 márciusában Borhi Zsombor alpolgármester kiállt a nyilvánosság elé, és ezt mondta: „A teljes beruházás 2020 elejére fog elkészülni, akik pedig már kifizették a korábbi rendszerre a közbringa bérletüket, visszakapják a pénzt.” Nos, nemhogy 2020 elejére, de még a Koszorus úrhölgy által felemített 2022-re sem lett üzemkész a kaposvári közbringa, csupán, ha minden jól megy, 2023 tavaszára.

A jövőben igyekszünk minél több ilyen tényellenőrzést beiktatni a KAPOS-T írásaiba, még azon az áron is, hogy – mint minden rendes tényellenőrzés esetén – hivatkoznunk kell olyan propagandatermékekre, amelytől minden ép erkölcsi érzékű olvasónak hányingere támad.

H. I.

Címképünk: a kaposvári közbringa dokkolóállomások többségének hozzávetőleges helye (piros körökkel jelölve) és a MATE Kaposvári Campusának kerékpáros megközelíthetősége a Google Maps alapján. Utóbbi érthetetlen módon kimaradt a közbringa-rendszerből, ahogy több ezer Kaposfüreden és Toponáron élő kaposvári is.


Ezt olvasta már?

Public Bukta System: csúnya vége lett a kaposvári közbicikli-rendszert működtető cégnek