megint lesz egy pár hónapos vonatpótló tortúra Budapest felé…
Olyan szép is, amikor úgy istenigazából megérzi az ember Kaposvár mellőzöttségét, jelentéktelenségét, azt, hogy a legtöbb térképen valójában nem is szerepel – szimbolikus értelemben legalábbis. S tudjuk azt is, hogy a legtöbb ilyen jelképes térképről magunkat radíroztuk ki az elmúlt évtizedekben. A gazdaság és kultúra számos területén sikerült elérni, hogy semmibe vegyenek bennünket, s ennek most szép példáját adta az MTI. Előtte persze a MÁV nevű szörnyszülött járt, amely valamiért különösen szereti levegőnek nézni Kaposvárt. Még egy nyomorult menetrendi közleményben is.
A helyzet tehát röviden: a MÁV fontosnak tartotta „a Magyar Távirati Iroda útján értesíteni az utazóközönséget”, hogy
„… pályafelújítás miatt módosul a vonatok menetrendje a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vonalon február 26-tól július 15-ig – közölte az MTI. Jelentős menetrendváltozásra és pótlóbuszos átszállásokra kell számítaniuk az utasoknak a vonalon és a csatlakozó vonalakon a Mávinform szerint”.
Figyelünk? „Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs”.
Már ez sem igaz, hiszen a felújítás miatti vágányzárra Kelenföld és Százhalombatta közt, tehát 40a jelű, Budapest-Pusztaszabolcs vonalon kerül sor, nem pedig a közleményben jelzett 40-es számún, amely valóban a Pusztaszabolcs-Pécs nevet viseli. Ennyit a szakszerűségről.
A bajunk pedig ezzel, hogy Kaposvár „utazóközönségét” éppen annyira érinti, mint pl. Pécsét, ám a közleményben egyetlen szó sem esik a somogyi megyeszékhelyről:
a kaposváriaknak úgy kell kitalálniuk, hogy itt ők pontosan ugyanennyire érintettek.

Az Index tudósításának címe az MTI-MÁV közlemény alapján. Köszönjük a kaposváriak nevében.
Ők is szenvednek majd a több hónapos kényelmetlenség miatt, nyomorognak a pótlóbuszon, lesznek le- és kimaradások, az így is botrányos menetidőhöz képes félórás késések és a többi nyalánkság. És még csak arra se méltatják őket, hogy vasutasnyelven ne a kib@szott Gyékényesről povedáljanak a nyomorult közleményükben, amely egy görbe fa, két disznóól, plusz egy rakás rozsdás sín, amelyet a sors szeszélye felejtett ott valamelyik elmúlt évszázadban, együtt
a pécsi vasútigazgatósággal s ezzel a mucsai dölyffel, amely meg sem említi egy megyei jogú város nevét,
nehogy már az itteni utasok értesüljenek a napi kötelező jó hírekről. Nem is értesülnek, hiszen a tudatlanságból amúgy is katedrálist építő helyi csicskamédia persze egy szót sem ejtett róla.
Nem Kaposvárra jön a vonat – Gyékényesre megy, mert az a világ közepe. Ha ezt nem tudod, menj és vegyél leckéket.
Tehát kérjük azokat a tisztelt kaposvári polgárokat, akik február 26. és július 15. között Budapestre utaznak,
és még nem szoktak át végleg a buszra vagy valamelyik telekocsi szolgáltatásra: ugyanúgy számítsanak Százhalombatta és Kelenföld között – és vica versa – arra, hogy egy-egy Intercity járat kivételével át kell szállniuk egy vonatpótló buszra ennek minden szépségével, ugyanúgy, mintha kiváltságos pécsi lakosok lennének, akiknek volt szerencséjük kimerítően tájékoztatva lenni a szintén pécsi székhelyű vasútigazgatóság által.
H. I.