A múlt századba repíti vissza kaposvári utasait a MÁV: lassújel északon, pótlóbusz délen, torlódó répavagonok nyugaton

Ez vár a gyanútlan utasra…

… nagyjából egyrészt az év végéig, ha jól értjük a vasúttársaság nem mindig egyértelmű üzeneteit. A kaposvári polgár, akiben él némi optimizmus, és még nem szokott át valamelyik autómegosztó szolgáltatásra pl. Budapest irányában, egy ideje, augusztus 30. óta szembesülhetett azzal, hogy a Dombóvár és Keszőhidegkút-Gyönk között „a pálya állapota miatt a Budapest–Dombóvár–Pécs, illetve Kaposvár vonalon 20-30 perccel meghosszabbodik a vonatok menetideje”. Hogy meddig, azt nem méltóztattak közölni…

…ahogy azt sem verték nagydobra a helyi tényérnyaló médiamunkások,

hogy a múltkori özönvíz miatt Somogyszob és Beleg között pótlóbuszokra kell átszállni az utazóközönségnek a Kaposvár-Gyékényes vonalon. Ez persze jókora késéssel jár, és utóbbi állapot biztosan eltart december 12-ig (vagy még tovább). Úgy tűnik, ez a vasútvonal el van átkozva már egy jó ideje.

Vagy tíz évig nem szólt másról az akkor még ellenzéki Fidesz harsonája, hogy a kormány nem képes felújítani a Kaposvár-Dombóvár közti pályaszakaszt. Kormányra kerülve persze már nem volt ennyire fontos a kérdés, s csak 2015 és 2017 között két részletben sikerült – úgy-ahogy, és nem az eredeti ígéreteknek megfelelően felújítani a szakaszt.

Csakhogy az, hogy a kaposvári utazó egy kicsit rövidebb idő alatt ér el

Dombóvárra, ahol az esetek nyolcvan százalékában át kell szállnia a Pécsről induló valódi intercityk valamelyikére, cseppet sem vigasztaló, ha most meg a Dombóvár utáni szakaszon vánszorog-álldogál a vonat, sokszor nem működő klímával, tájékoztatás nélkül, félórákig.

 

A hvg.hu cikkének címképe: korábban Kaposvárnál volt gyalázatos a pálya állapota, mos Dombóvár után, de ez a Budapestre utazóknak teljesen mindegy.

 

Kivéve persze, ha valakinek épp Dombóváron van halaszthatatlan dolga,

akkor igazán nagyszerű, hogy megspórol hat-hét percet. Azt meg végképp nem közölték senkivel, hogy ez helyzet milyen további kellemetlenségekkel járhat majd: északi irányból a pálya állapota, Gyékényes felől a tönkrement híd miatt nem járnak a teherszerelvények, a gabona- és répaszállítók. Ezt a rakományt pedig, miután nem könnyű vonatpótló buszokra átszállítani, és nem is olyan birkatürelmű, mint a MÁV packázásán edződött utas, más választás nem lévén, Fonyód felé kell transzportálni, egy olyan vonalon, amelyet nem ekkora terhelésre terveztek, s amúgy is használt betonaljzatokkal, sínekkel „újították fel”.

Nem kizárt, hogy az őszi szállítási csúcs és az extra terhelés

itt is forgalmi zavarokat okoz, és ezt a vonalat is hazavágja majd, miután információink szerint amúgy is katasztrofális volt a kivitelezés. Kérdés, hogy ez még érdekel-e valakit. Sovány vigasz a közösségi közlekedés elkötelezettjeinek, hogy van egy felújított vasútállomás, ha a szolgáltatás minősége miatt – no meg azért, mert a 67-es út korszerűsítésével most már a szabályosan közlekedők számára is másfél óra lett a Budapest-Kaposvár távolság, szemben a MÁV három és fél-négy órájával –

egyre kevesebben fordulnak arccal a vasút felé.

Persze a vasút már sokkal korábban elfordult tőlük: ami egyedül érdekli, az a busás nyereséggel járó teherfuvarozás, az utas csak nyűg a nyakukon, s ez meg is látszik a szolgáltatáson.

H. I.


Fontos: a Facebook megváltoztatta az Ön által követett oldalak megjelenítését!

Ha tudni akar arról, amit Kaposvár vezetése és az általa uralt cselédmédia elhallgat, csupán annyit kell tennie, hogy Facebook-oldalunkon a „követés” gombra kattintás után állítsa be a „megjelenítés elsőként” opciót!

Így nem veszítjük egymást szem elől! Köszönjük!