…élén a főmágus „Uzsorás Fricivel”
Az úgynevezett „Kapo(c)s közösség”, mely már „névben él csak, többé nincs jelen”, ha érti még valaki, mára mindenestől Horváth Ákos propagandafelülete lett, miután a két admin, Felder Frigyes és Fejes István kisajátították, és egymást érik a más véleményen lévőket, más jelöltet támogatókat támadó, hazug, rágalmazó, provokáló posztok, a cenzúra, kitiltás és az agresszíven egybites, törzsi, szektás szemlélet. Nemrég Felder Frigyes pl. azzal büszkélkedett, hogy „több, mint 157.000 ember tudja, hogy Jakab Péter és a Jobbik Horváth Ákost támogatja Kaposváron”. Megmutatjuk, miért is akkora ordító nagy kamu, mennyire ótvar propagandafogás ez.
Ami a címképünkön elsőre feltűnik, hogy az ún. elérési adat alatt közvetlenül
– mint legérdekesebb komment – Jakab Péter hozzászólása található, amely önmagában több lájkot kapott, mint Horváth Ákos egész posztja együttvéve. Nem csoda: Jakab Péter Facebook-oldalának – miután egy ellenzéki párt ismert vezetője – 293 ezer kedvelője van, a követőinek száma viszont százhúszezerrel több, 418 ezer.
Közismert, hogy a követők számában a lájkolók is benne vannak, ugyanakkor tanulságos, hogy százezernél többen nem kedvelik a Jobbik vezért, csupán pl., mint újságírók, hivatalból vagy más okból kíváncsiak rá. Nem ugyanaz.
Ettől viszont még teljesen világos, hogy Horváth Ákos posztja csak azért került be
ennyi Facebook-használó hírfolyamába, mert Jakab Péter – nyilván nem ő, hanem oldalának kezelője – hozzászólt. Így sem jelenik meg mindenkinél – erről a Facebook-algoritmus gondoskodik – de az elérés nyilvánvalóan nagyságrendekkel megnő, így lett százötvenezer.
Ennyi az egész, csakhogy ennek az égvilágon semmi jelentősége.
A Jakab-követők 99.9 százaléka nem a kaposvári választókerület ellenzéki szavazója, nem tudja, ki az ördög az a Horváth Ákos, és nem is érdekli. Az információ, hogy az országos Jobbik-központ támogatja Horváthot, eddig is megvolt az érintetteknek, sőt, most már azt is tudja mindenki, hogy a helyi Jobbik viszont a háta közepére sem kívánja – nyilván azért, mert ismerik, Jakab Péter viszont nem.
Frici, a kampányguru tehát megint adott a sz@rnak egy óriási pofont,
de, hogy jobb kedvre derüljön, mi is mutatunk valamit:

A KAPOS-T az illegális közúti versenyzés és Horváth Ákos kampánya közti összefüggést leleplező írásának Facebook-elérési adatai
A gyorsulási, pontosabban illegális közúti versenyzésről szóló
szeptember 14-i KAPOS-T cikkhez kapcsolódó Facebook-posztot nem egészen két nap alatt közel hetvenötezren látták, tehát nagyjából fele annyian, mint a majd’ félmilliós követőtáborral rendelkező Jakab által lájkolt Horváth-bejegyzést, úgy, hogy ezeknek a döntő része nem az ország-világ távoli szegleteiből (jórészt Kelet-Magyarországról) verbuválódott, hanem Kaposvárról és annak tágabb környékéről. Szögezzük le: ez ún. natív, tehát organikus elérés, vagyis nem volt egyetlen percig sem hirdetve. És tegyünk hozzá még annyit, hogy a KAPOS-T, mint 2014 óta folyamatosan aktív weboldal a látogatóinak legfeljebb egynegyedét „köszönheti” a Facebooknak.
Tehát – követve „Uzsorás Frici” logikáját – immár hetvenötezer ember tudja
Kaposváron és környékén, hogy Horváth Ákos egy törvénytelen, sok ember életét veszélyeztető közúti versenyzést megelőző gyülekezőn beszédet mondott, melyben „legalizálást” ígért, támogatásáról biztosított pár fostalicskájával fittipaldizó hugyosmarcit, s mindezt aljas indokból, szavazatszerzési céllal tette anélkül, hogy egy percig is komolyan gondolta volna.
H. I.