…viszont ilyen szökőkutak sehol nincsenek – Frissítés!
A teljes somogyi-kaposvári politikai elit katasztrofális, Taszár fedőnevű kudarcánál akár szándékos kisiklatásra is gondolhatunk: Szita Károly polgármestert ugyanis a lapos guta környékezte volna nap, mint nap, ha a közeli kis községnek egy virágzó légibázis fizette volna az iparűzési és telekadót. Jó hírrel nem, csak némi új információval tudunk szolgálni: egyrészt a közlekedési államtitkár legújabb nyilatkozatában már nem említette a fejlesztendők között, másrészt pedig az a Lufthansa, amely információink szerint 2010 környékén fontolgatta, hogy javítóbázist létesít Taszáron, most Miskolcon ruház be, ahol nincs is repülőtér.
Talán Toponár, Füred és a többiek mintájára Taszárnak is csatlakozni kellett volna
a „dunántúli nagyvároshoz”. Amely „nagyváros” jelenleg ott tart, hogy képtelen kifizetni saját zsebből az „Európa legszebb főterén” széjjelrohadó szökőkutat: ehhez is EU-pályázati pénzt kellett igényelni, ill. behazudni róla, hogy „korszerűsítés”:

A szökőkút, melynek szépsége előtt egész Európa lenyűgözve állt, romokban. Amúgy anyagában és formájában is ízléstelen, fantáziátlan gagyi – talán az egészet nem ártana újragondolni.
Vissza a Lufthansához: városházi forrásokból úgy tudjuk, hogy 2010 táján
felmerült az említett beruházás gondolata, és – bár csak informálisan – de több megbeszélésre is sor került az ügyben. A német léghajlító óriás három helyszínt vizsgált Magyarországon, s Taszár lett volna az egyik.
Amint látható, nem lett – igaz, akkor végül máshol sem. Most a sajtóban megjelent hírek szerint 400, magas műszaki képzettséget igénylő munkahelyet teremt a cég Miskolcon 43 milliárd forintos befektetéssel. Apró szépségtapasz a miskolciaknak amiatt, hogy Debrecen elhappolta előlük a BMW-gyárat, ahol a döntő szempont a repülőtér volt.
Nemrég még Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár is megforgatta
a kést kicsit a Taszár feltámadásában reménykedő romantikusok mellében: a regionális légibázisok fejlesztését célzó stratégiáról szólva a Világgazdaságnak adott interjújában számos vidéki reptér fejlesztése szóba került, pl. Békéscsabáé, amely adottságaiban erősen emlékeztet Kaposvárra.
Békéscsaba a Modern városok programban kapott nagyobb összeget – a városba vezető M44-esen kívül 90 milliárd forintot (!) – s az ő terveikben a helyi reptér is szerepel. S milyen különös, hogy párhuzamosan egyre többször hallunk arról,
hogy a Volkswagen gyár összeszerelő üzemet tervez arrafelé…
Mosóczki a fejlesztendők közt nem említette az egykori somogyi reménységet, Taszárt, amely 2010 előtt annyi szép, lélekemelően mocskos sajtótájékoztató, közlemény, nyilatkozat, fenyegetés elsütésére nyújtott lehetőséget a Fidesz helyi „erőinek”.
Erre volt jó nekik mindössze. Aztán ejtették: még választókörzetet is átpasszolták Siófoknak, persze Witzmann Mihály éppen akkora ívben tojik rá, ahogy elődei.
Kéne megint valami jó kis háború itt a Délvidéken, különben az egész régió úgy jár, mint a világszép kaposvári szökőkút.
H. I.
Frissítés, 4. 29.: Mai hír, hogy a norvég tulajdonú Central European Aviaton Cluster partnerével, az ugyancsak norvég Pilot Flight Academy-vel pilótaképző-központot hoz létre Hévízen 15 millió eurós beruházással. Évente háromszáz pilótát képeznek majd, s előny a sármelléki Hévíz-Balaton repülőtér közelsége. Hogy ebben a légiiparban mennyire nincs fantázia…